Sunday, July 31, 2011

Invatarea inotului (I)

DOI PRIKINDEI, DESTOINICI SI SLABI LA CAP. 'REZISTENTA LA TEMPERATURA APEI'....

Am facut cu Stefan (cel Mic...) si Gabi (cel Mare....) 2-3 weekenduri de inot.

Iata ca roadele incep sa se vada; am folosit un 'algoritm' al invatarii elementelor primare, elementare si apoi am incercat sa reproduc coordonarea clasica de craul... insa, cand imi era lumea mai draga, bateria telefonului meu Nokia n95 m-o lasat....

lectia a inceput cu o usoara incalzire pe uscat (o alergare de 2-3 min. si cateva genuflexiuni terminat cu saritura ajutata de antrenor...;

apoi in apa:ex. 1 - simpla reproducere a miscarilor alternative de picioare (bataia apei)


Apoi am trecut la scufundari ca exercitii de acomodare si de orientare in apa + educarea rabdarii de a pluti...


Am combinat scufundarea libera cu o scufundare insotita de o rotire in plan vertical, cu revebnire la locul de incepere

Acest ex. numit '0u de Pasti' este cert menit sa deprinda elevul cu senzatiile autentice ale plutirii; odata atins acest prag se pot introduce elemente autentice inotului craul sau spate.


urmeaza, din Ou de Pasti... intindere lenta in plutire ventrala, in apnee ....


apoi, acelas ex. se va finaliza prin inotarcere in pluta dorsala, se va insista pe indicatia' nu face nici o miscare, astepata sa plutesti'...



toate aceste elemente noi vor fi testate dintr-o situatie dificila: saritura, in picioare, in adancime-intins, cu revenire prin 'Ou de Pasti'+'pluta ventrala' + 'pluta dorsala'; este un test oarecum dificil dar bine repetat va aduce incepatorului credinta certa ca nu se ineaca si poate sa execute relaxat alte miscari...




Acum vom incepe sa 'descifram' misterele coordonarii la craul... la inceput -pe uscat


[va continua]

No comments: