Specialistul australian Breton Ford expune in contextul siteului 'Effortless' - 3 greseli la Procedeul Crawl
=================
Stati ca mai este ceva:
'ce urmeaza dupa...?"
"Povestea" continua.....
1./ pai, va spun - o perioada de cca.2-3 luni [3 lectii saptamanale] in care se lucreaza, pentru craul, doar aceste exercitii; ele reprezinta in terminologia mea 'coordonare simplificata'. Incepatorul va deprinde detaliile fiecarei vasliri sau ciclu de miscare etc., dar la un tempo redus si usor de suportat; perioada este dedicata si invatarii, perfectionarii si a altor procedee etc. - acum ne referim doar la procedeul 'liber', crawl.
apoi,
2./ se trece la o perioada dedicata invatarii 'coordonarii globale', de concurs, pornind de la ideia ca 'fiecare brat care vasleste executa un fel de cerc ce va avea '360 grade+pauza de alunecare' ..., 'coordonarea globala' este realizata atunci cand intre brate exista o sincronizare data de expresia '333 grade', adica, bratul aflat in alunecare nu mai asteapta venirea celuilalt iar cand acesta, care isi termina ciclul, si a realizat cca. 333 grade [din 360] se porneste vaslirea celuilalt, samd. De fapt astfel se realizeaza coordonarea de concurs, de intrecere DAR in conditiile respectarii pauzei de alunecare; in alte conditii, incepatorul tipic va vasliri frenetic, intr-o ritmicitate naturala, dar obositoare [lipsita de 'pauza de alunecare']si deci cu o eficienta mica.Pentru perspectiva, acest fapt reprezinta o greseala.
3./ ce-am dobandit pana acum: incepatorul este deprins sa execute vaslirile corecte, in conditii confortabile [fara efort respirator], apoi incepe sa execute miscarile in coordonare globala, de concurs['333'].
Si acum se poate incepe sa se jongleze cu ideia tempoului. Astfel:
"Inoata 25m cu maximum de miscari, fara sa strici tehnica (a)"
apoi, "inoata 25m alunecand, cu cat mai putine miscari (b),
apoi, "inoata 25m la timpul de 'X' secunde"(c),
idem, dar "numara vaslirile",
idem dar "incearca sa faci un timp mai bun fara sa adaugi mai multe miscari",
idem, "incearca sa pastrezi o viteza cat mai mare fara sa folosesti prea multe miscari"...., etc.
pai asa ajungem in, mult discutata, zona BEST...!
Toate aceste tatonari vor face ca, treptat, incepatorul sa 'stie' cu exactitate 'ce face' si nu sa se bizuie doar pe indemnul 'trage cat mai tare'; este adevarat ca marile performante nu se fac inotand incet... dar este absolut necesar ca miscarile sa fie cele mai corecte si la un tempo optim pentru o viteza data.
Asa, inotatorul va deveni un autentic Maestru al sportului sau preferat iar, mai este ceva, din acest regim de lucru vine momentul cand inotatorul intelege care ii sunt limitele.
Nu este nimic mai jenant atunci cand un inotator care s-a plafonat..., continua sa spere in miracole sau chiar sa 'tina' locul altuia, cu mai mari sanse...
=================
....."m.olaru" .... |
'ce urmeaza dupa...?"
"Povestea" continua.....
1./ pai, va spun - o perioada de cca.2-3 luni [3 lectii saptamanale] in care se lucreaza, pentru craul, doar aceste exercitii; ele reprezinta in terminologia mea 'coordonare simplificata'. Incepatorul va deprinde detaliile fiecarei vasliri sau ciclu de miscare etc., dar la un tempo redus si usor de suportat; perioada este dedicata si invatarii, perfectionarii si a altor procedee etc. - acum ne referim doar la procedeul 'liber', crawl.
apoi,
2./ se trece la o perioada dedicata invatarii 'coordonarii globale', de concurs, pornind de la ideia ca 'fiecare brat care vasleste executa un fel de cerc ce va avea '360 grade+pauza de alunecare' ..., 'coordonarea globala' este realizata atunci cand intre brate exista o sincronizare data de expresia '333 grade', adica, bratul aflat in alunecare nu mai asteapta venirea celuilalt iar cand acesta, care isi termina ciclul, si a realizat cca. 333 grade [din 360] se porneste vaslirea celuilalt, samd. De fapt astfel se realizeaza coordonarea de concurs, de intrecere DAR in conditiile respectarii pauzei de alunecare; in alte conditii, incepatorul tipic va vasliri frenetic, intr-o ritmicitate naturala, dar obositoare [lipsita de 'pauza de alunecare']si deci cu o eficienta mica.Pentru perspectiva, acest fapt reprezinta o greseala.
3./ ce-am dobandit pana acum: incepatorul este deprins sa execute vaslirile corecte, in conditii confortabile [fara efort respirator], apoi incepe sa execute miscarile in coordonare globala, de concurs['333'].
Si acum se poate incepe sa se jongleze cu ideia tempoului. Astfel:
"Inoata 25m cu maximum de miscari, fara sa strici tehnica (a)"
apoi, "inoata 25m alunecand, cu cat mai putine miscari (b),
apoi, "inoata 25m la timpul de 'X' secunde"(c),
idem, dar "numara vaslirile",
idem dar "incearca sa faci un timp mai bun fara sa adaugi mai multe miscari",
idem, "incearca sa pastrezi o viteza cat mai mare fara sa folosesti prea multe miscari"...., etc.
pai asa ajungem in, mult discutata, zona BEST...!
Toate aceste tatonari vor face ca, treptat, incepatorul sa 'stie' cu exactitate 'ce face' si nu sa se bizuie doar pe indemnul 'trage cat mai tare'; este adevarat ca marile performante nu se fac inotand incet... dar este absolut necesar ca miscarile sa fie cele mai corecte si la un tempo optim pentru o viteza data.
Asa, inotatorul va deveni un autentic Maestru al sportului sau preferat iar, mai este ceva, din acest regim de lucru vine momentul cand inotatorul intelege care ii sunt limitele.
Nu este nimic mai jenant atunci cand un inotator care s-a plafonat..., continua sa spere in miracole sau chiar sa 'tina' locul altuia, cu mai mari sanse...