<< eu am 74 de ani si traiesc din amintiri...; eram student in ultimul an la ICF(1963), in ultimul semestru am avut de parcurs si Cursul de Organizare a EFS, Conf. regretatul Emil Ghibu.
La prima lectie a cursului Dl. prof. a rostit urmatoarele cuvinte, pe care eu le pot reproduce deaorece mi-au lasat o impresie adanca:"de cate ori veti avea insuccese sau intampinati greutati, nu dati vina pe sportiv, pe antrenor sau conditii materiale etc....., incercati sa ORGANIZATI temeinic si realist activitatea ce-o defasurati; asa vor disparea nereusitele vs.". in acea perioada era in mare voga activitatea lui Bella Karoly iar dl. prof. Ghibu, care era si secretar al CNEFS, deci direct legat de performanta..., ne explica cum a organizat Bella activiattea la Onesti..., era ca o poveste foarte palpitanta....
ideia de a organiza un campionat de inot/copii, pe echipe (liga 1, liga 2 etc) ar face parte din 'organizare' iar calea este buna. Ce ne impiedica s-o 'facem'...? Asta stiti si voi cum stiu si eu. In viata noastra exista 2 mari cerinte care pot genera armonie, reusite; o cat mai buna adaptabilitate la schimbari (a) si o cat mai buna comunicare (intelegere) intre noi (b). Fara aceste 2  cerinte, totul va fi o continua zbatere.
Eu pot spune ca putinele mele succese le-am datorat si acestor 2 cerinte; adaptabilitate.... - pai 
cand am terminat ICF-ul si am ajuns antrenor la Viitorul, singurul ns. bazin acoperit (Floreasca) era arhi+arhi ocupat... dar eu am remarcat ca intre ora de incepere a cursurilor scolare (copii erau de 10 ani /cl.V-a) si terminarea antrenamentului de polo, exista o fereastra de 90-120 min. in care nimeni nu mai era in bazin. in felul acest am fost obligat sa renunt la a mai pune culoarele, am facut antrenament numai pe latime si numai cu exercitii in viteza... iar rezultatul a fost ca in toamna care a urmat, echipa mea era 'fruntasa in productie'..., eu am fost numit coodonator al pregatirii copiilor in bazin (de unde nici nu aveam loc de un singur culuar...), iar antrenamentele tuturor copiilor din Buc. se desfasurau conduse de subsemnatul, la microfon si pe latimea bazinului... adaptabilitatea.... si atunci 'cineva', dintre 'colegi' a relatat cum ca sunt 'fiu de avocat' si la scurt timp, am fost schimbat; motivul oficial a fost ca devenisem 'prea autoritar'... va dati seama ce insemna sa conduci lectia a 90 de copii, pe latimea bazinului (de regula erau 3-4 serii), prin microfon ('sefii veneau tiptil si se uitau pe geamurile din holul bazinului... dece...? deoarece eu nu permiteam nici o asistenta, afara de colegi, in tribune); ei, aici am gresit - comunicarea ds. care aminteam mai inainte a fost deficitara si 'experimentul' s-a dus naibii....  
Deci noile conditii din tara pot genera un fel de Liga 1 etc(adaptabilitate) mai ramane ' comunicarea' ... uf, aici vor fi probleme.... Eu va doresc succes ...>>