duminică, 18 iulie 2010

Programarea, dirijarea antrenamentului pe calculator


Foto:Radu Balaban, folosind duplexul Polar F4
-->
Elevul meu la inot si profesorul meu in informatica, dl. ing. Radu Balaban, foloseste acest program, din curiozitate si placerea 'meseriei'....; eu am acceptat cele ma multe din antrenamente, ele par bine conturate din punctul de vedere al conceptiei de pregatire romaneasca dar apar si niste programe sau seturi de exercitii care fie ca sunt gresite (mai greseste si calculatorul..) fie ca sunt special introduse pentru a testa rezistenta la stress Psy ...
Incercati si dv., poate chiar se dovedeste a fi o cale de a program efortul optim si adecvat nivelului de pregatire sau biotipului selectat, sportivul in cauza

deschide aici
http://www.3scoach.com
sursa > ing. R. Balaban
Este vorba despre un site care se poate folosi pentru alcatuirea unui program de antrenament. Folosirea site-ului costa, dar exista o perioada de evaluare in care poate fi folosit gratuit, cu niste limitari.
Se porneste de la informatii de tipul:
- Data inceperii pregatirii (sezonului), datele competitiilor
- Informatii despre sportiv:
o Varsta
o Greutate, inaltime
o Proba principala, timpul actual, timpul urmarit
o Timpii actuali in toate procedeele, complete sau brate/picioare separat
o Orarul de antrenament:
§ Ce si cate zile din saptamana
§ Dimineata / dupa amiaza / ambele
§ Durata maxima a unei lectii
§ Procedee preferate pe zile
o Volumul tinta pe sezon / anual
o Nu toate informatiile sunt obligatorii, aplicatia completeaza ce lipseste folosind valorile cele mai probabile
- Programul include un modul specializat pentru probele de mixt, caz in care va solicita si timpii intermediari de la proba de mixt

Odata introduse aceste informatii, plus cateva preferinte (ex. metri sau yarzi, lungimea bazinului), aplicatia poate sa genereze un program complet.
Programul poate fi modificat ulterior fie prin schimbarea parametrilor initiali, fie prin editarea individuala a lectiilor (de exemplu, prin schimbarea ordinii exercitiilor, sau adaugarea de exercitii de tehnica, etc.)
Pe ce se bazeaza:
- Aplicatia genereaza programul pornind de la graficul de volum pe sezon
- Acesta detaliaza volumul total pe categorii de zone de efort
- Atat graficul general, cat si procentele pe zone de efort sunt extrase din statistici de pregatire la nivel inalt

Figura 1 - Exemplu de grafic de volum
- Pornind de la acest grafic, aplicatia genereaza exercitii, distribuite in zilele saptamanii care sa realizeze totalul si procentajele corecte pentru saptamana respectiva
- Exercitiile sunt generate automat, indicandu-se distanta, procedeul, timpul pentru fiecare repetare, pauza, frecventa cardiaca de dorit
- Calculul exercitiilor se face tinand cont de zona de efort tintita, in functie de informatiile despre sportiv (varsta, timpi actuali)


Figura 2 - Exemplu de program
Parti bune:
- Este adaptat la posibilitatile celui care il urmeaza
- Poate fi ajustat oricat de mult, parametrii acopera bine toate situatiile posibile
- Ofera informatii si la nivel inalt – un antrenor cu programe bine puse la punct poate de exemplu sa le compare din punctul de vedere al graficului de volum
- Programul este complet, si detaliat „la milimetru”, ceea ce-l face foarte util pentru cei care n-au idee cat si cum sa dozeze efortul intr-un antrenament (amatori, masters)
Parti rele:
- Nu e lipsit de erori informatice, e nevoie de ceva rabdare pana se configureaza totul corect; in varianta platita, se ofera asistenta
- Programele zilnice sunt uneori ciudate si „urate” (de ex. 7x250, 13x100)

Iata cum reda calculatorul progresia exercitiilor de antrenament (dati click pentru a putea mari):

Niciun comentariu: